Bienvenue à ce module d’apprentissage en ligne de TA@l’école!
This module is intended to provide an introductory overview of the concepts of Universal Design for Learning (UDL) and Differentiated instruction (DI). These two educational approaches can provide tremendous support to students diagnosed with learning disabilities (LDs), as well as their typically developing peers. The module will present the shared aspects of these two approaches, how they differ, and provide guidance to educators in planning their lessons, with UDL, and adapting their lessons in accordance with student strengths and needs, using DI.
Le menu à gauche énumère les sections de ce module, qui demande 45 à 60 minutes de votre temps pour compléter. D'abord, une auto-évaluation est à réaliser au début du module afin d'évaluer vos connaissances actuelles. Ensuite, le module présente les informations, les stratégies et les ressources nécessaires pour soutenir l’apprentissage des élèves. Et pour conclure, une deuxième auto-évaluation devra être complétée pour mieux constater vos nouvelles connaissances sur ce sujet.
Learning goals
- Understand the similarities and differences between UDL and DI
- Learn how to plan lessons with UDL to ensure that all students are able to learn and progress
- Learn to respond to student needs with the principles of DI
Upon completion, we hope you will apply what you learn in this module to your daily practice to help support the diverse learning needs of all your students.